ANTISPAM : baldiges wiki update empfohlen

Diskussion rund um unser Wiki.
Antworten
comes
Beiträge: 2702
Registriert: 11.03.2005 07:33:30
Wohnort: /dev/null
Kontaktdaten:

ANTISPAM : baldiges wiki update empfohlen

Beitrag von comes » 07.12.2007 07:48:27

TextChas

For moin 1.6 we implemented textchas because of those increasingly annoying spammers.

Features:

* for page save, ask a random question
* match the given answer against a regex
* q and a can be configured in the wiki config
* multilang support - a user gets a textcha in his language or in language_default or in English (depending on availability of questions)
* optional, default is no textchas at all

Tips:

* have 1 word / 1 number answers
* ask questions that normal users of your site are likely to be able to answer
* do not ask too hard questions
* do not ask "computable" questions, like "1+1" or "2*3"
* do not ask too common questions
* do not share your questions with other sites / copy questions from other sites (or spammers might try to adapt to this)
http://moinmo.in/TextCha

ab version 1.6
grüße, comes

Faschismus ist keine Meinung, sondern ein Verbrechen!
http://sourcewars.de

Benutzeravatar
finupsen
Beiträge: 1327
Registriert: 21.04.2004 20:07:05
Lizenz eigener Beiträge: MIT Lizenz
Wohnort: Dortmund
Kontaktdaten:

Beitrag von finupsen » 07.12.2007 12:54:23

Hab das posting gelesen , schaue auf recentChanges und was finde ich ? ... chinesen-spam ohne ende.
Das hätte ich nicht gedacht, das die mittlerweile so agressiv sind (und dann noch in chinesisch *TILT*).

Ich finde auch ein captcha/textcha muss drinegend her ...

Benutzeravatar
feltel
Webmaster
Beiträge: 10368
Registriert: 20.12.2001 13:08:23
Lizenz eigener Beiträge: MIT Lizenz
Wohnort: Leipzig, Germany
Kontaktdaten:

Beitrag von feltel » 10.12.2007 10:05:04

Am WoEnde ist ja rc1 von Moin 1.6 rausgekommen. Ich denke das werde ich über Weihnachten installieren, um endlich den Spam loszuwerden. Das sollte ja schon relativ stabil sein von den Features und den Funktionen her.

Antworten